1/04/2013

Csokis-citromos turos

Ezt a sutit tenyleg nem lehet elrontani :) Amit igazan szeretek benne: a retegek annyira onalloak, es annyira adjak magukat, hogy nem kell izgulni a vegeredmeny miatt, pl. azon, hogy atsult-e az alap.

Igazan kellemes ez a citromos-csokis, behutott suti, hogy bekoszontott a nyar :) Raadasul itt nem lehet olyan turot kapni, amilyen otthon van, igy ricottat szoktam venni, ami sokkal kremesebb/lagyabb, de ugy tunik, ez abbol is kitunoen megoldhato.



Alap:
250 gr keksz
100 gr vaj
1-2 evokanal kakaopor, attol fuggoen, mennyire szeretnenk sotetnek az alapot

Food processorba tesszuk a kekszet, es alaposan osszedaraboljuk. Hozzaadjuk a megolvasztott vajat es a kakaoport, es osszedolgoztatjuk a geppel. Egy tetszoleges tepsibe morzsoljuk az egeszet, es alaposan lenyomjuk ugy, hogy az oldalara is jusson. Nekem egy 20*20-as Hampton & Mason negyzet alakum van, es ebben jo vastag lett a kekszes alap - de mivel nem kell attol felnem, hogy atsul -e, ezert nem aggodtam nagyon :) Kb. 5 percig sutjuk, 150-160 fokon.

Turos krem:
fel kilo ricotta
1 citrom reszelt heja es leve (nyugodtan mehet bele meg egy, ha szereted a citromos izeket)
100 gr cukor
3 egesz tojas

Az utso harom elemet alaposan osszekeverjuk, hozzaadjuk a ricottat. Atforgatjuk, aztan mehet a kekszes alapra, es az egesz mehet vissza a sutobe. Sussuk 25 percig.

Csokikrem
Ez a legegyszerubb :) Kell hozza egy zacsko csokikrem, amit nem kell fozni, csak felverni 250 ml tejjel. Amint kihult a suti, johet a krem: az egeszet ra lehet kenni, de en csak a felet hasznaltam fel. A csokikremet egy evokanal segitsegevel fel lehet "borzolni", ettol sokkal izgalmasabb es erdekesebb lesz a felulete. Hutsuk 2-3 oran at a hutoben.


A masik felebol csinaltam kaves kremet: egy evokanal koffeinmentes nescafet elkevertem egy evokanal forro vizzel, adtam hozza egy icipici rumaromat, es ezt kevertem bele a maradek csokikrembe. Ket poharba szetosztottam, es hutobe tettem - nem sokaig, mert egyesek allatira meg akartak kostolni. En voltam az egyik...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése