10/22/2012

Kenyer

Regebben is szerettem sutni kenyeret/kenyerfeleket, de mostanaban vegkepp elragadott a hev. Komolyan sajnalom, hogy nem vagyunk tobben, hogy legyen, aki megeszi a kiserleteim vegeredmenyet :)


Most is epp keszul az "oregteszta", ahogy Limara emlegeti, hogy holnap este osszedobjam es megsuthessem a kenyeret holnap utanra. Sajna holnapra van eleg kenyer, szoval nem akartam feleslegesen sutni ujabb kenyeret.

Aztan meglattam ezt a kisfilmet, es beugrott, hogy nem is igazan adok hangot annak, ami mostanaban foglalkoztat: a kenyernek.


Tartine Bread from 4SP Films on Vimeo.

Valoban igaza van Chad Robertsonnak (pek a kisfilmben), a hosszan kelt kenyernek valahogy masabb ize lesz, valahogy a kovasztol. Minden esetre ki akarom kolcsonozni a konyvet a konyvtarbol - latnom kell azt a csodat.

Sok mindent beszereztem a suteshez :) Vettem pl. ontottvas edenyt (cast iron), amirol tudni kell, hogy nagyon jol tartja a hot, es nagyon jol eloszlatja, miutan felmelegedett. Csodas kepeket lattam arrol, ami ebben az edenyben sult.
Ma vettem meg, holnap sutok benne eloszor. Mondanom se kell, ugye, hogy mennyire izgatott vagyok :) Nem tudtam otthagyni, tobb, mint 60%-os akcio volt, mikor kellenne megvennem, ha nem most?
Majd egyszer lesz egy Kitchen Aid-em, addig is vagy kezzel, vagy mixerrel, vagy kezimixer spiral karjaval dagasztom a kenyereimet.

Ugy vettem eszre, hogy a lisztek valahogy masak, mint otthon voltak. Sokat kiserletezek, de valahogy az egyik se az igazi. Talan majd az a kenyerliszt, amit most hetvegen vettem: bevaltja a remenyeket.

Letrehoztam egy gyujtemenyt Springpaden, ahova kenyerrel, sutessel kapcsolatos cikkeket, recepteket gyujtottem ossze - Bake neven megtalalhato.

Es hogy ne hagyjam ezt a bejegyzest sajat "kenyer" nelkul: ime a sajat sutesu Paillasse :)


A recept, amit hasznaltam hozza:


50 dkg liszt, tetszés szerint lehet: 30 dkg teljes kiőrlésű + 20 dkg fehér liszt
2.8 dl hideg víz
10 gr friss élesztő / vagy 7 gr porélesztő
1 evőkanál cukor
2 teáskanál só

Az elkeszitest pedig innen lehet ellesni :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése