5/24/2010

Öreg könyv, nem vén könyv

Mélységes tisztelet van bennem a könyvek iránt. Legyen akármilyen vacak is, netán rég idejét múlt tankönyv, akármi - képtelen vagyok kárt tenni benne. Mégcsak nem is húzkodok benne alá semmit. Volt már olyan, hogy idegen nyelvű volt a könyv, és némelyik szó fölé odaírtam a jelentést, de radírt kap ő is.

Ráadásul szeretem az antikváriumokat. Szeretek bóklászni a könyvek közt, imádom azt a jellegzetes öreg-könyv szagot. Otthonra nem szeretném, annak ott és akkor van jó szaga.

Így találtam rá Tagore Gora könyvére. Olvasni kicsit nehézkes, más a helyesírása, a nyelvezetéről nem is beszélve. Nem tudtam otthagyni. A kiadás éve megfogott: 1925. Még anya se élt... A keltezés pedig 1926. május 23. Pont 84 éves.
Boldog évfordulót, kedves Gora. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése