8/19/2008


Előző bejegyzést folytatva... megmutatom egyiket a sok elkészült dagasztás nélküli kenyérből. Az a helyzet, hogy épp azért szeretem, mert nincs vele tartósan gond, csak összekészítem, és mikor eljön az ideje, csak megsütöm.


Persze az egyszerű receptet is leegyszerűsítem, azaz a hozzávalókat bekészítem a tupperes kelesztőmbe, 12 órán át elfeledkezek róla, aztán sütőt előmelegítem, a püspökkenyérformámba teszek egy kis sütőpapírt, beleborítom a vizes kézzel egy térfogatba kényszerített lágy, folyékony, savanykás szagú masszát, és kb. 10 perc múlva az egészet (lefedve alufóliával) betolom a sütőbe. Fél óra múlva fólia le, és addig sütöm (szintén nagy lángon), míg szép piros nem lesz a teteje. Nekem hihettek, alig van vele gond! Az eredmény pedig kárpótol azért a pár perc melóért! Kívül ropogós, belül hólyagos és kenyérszerű kenyér!

U.i.:Még valami a recepttel kapcsolatban: nyugodtan lehet engedni, hogy sötétbarnára égjen a teteje, a kenyér nem fog kiszáradni, mert elég nedves alapból is. Sőt, még jót is tesze neki :)

9 megjegyzés:

  1. Már hónapok óta kerülgetem ezt a receptet, de olyan macerásnak tűnt! De most meg fogom csinálni, a te recepted alapján. Nagyon szép a kenyered, szinte érezni az illatát!:-)
    Segítséget is szeretnék kérni tőled: hol találom meg a leírást, hogy hogyan kell szépen elkezdeni a kötött kendők közepét? Úgy rémlik, tőled volt, de most nem találom sehol. Van egy szép őszies fonalam, abból szeretnék kötni. Igaz, még a mintára sincs ötletem, mert a fonal színátmenetes, és kis gömböcök is vannak rajta, de majd lesz valami! :-)

    VálaszTörlés
  2. Még valami a recepttel kapcsolatban: nyugodtan lehet engedni, hogy sötétbarnára égjen a teteje, a kenyér nem fog kiszáradni, mert elég nedvessége van alapból is. Sőt, még jót is tesze neki :)

    Kendőkérdés: ha bal felső kis keresőablakba beírod, hogy kendő, kijön az összes bejegyzésem, amiben szerepel az a szó, hogy kendő. Így találtam meg én is ezt:
    http://xszem.blogspot.com/2007/09/kiri-kezds.html

    Majd mutatsd, hogy sikerül :) Sőt, a fonalat előre is meg lehet mutatni, nagyon szeretném látni!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépen köszönöm! Délután mutatom a fonalat!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom kis kenyér, az a baj, hogy melegen a leginkább...sajnos:))

    VálaszTörlés
  5. Tényleg nagyon jól néz ki ez a kenyér, a baj az én kedvemmel van, amit a kenyérsütő gépem nemegyszer elvett:-)) De azért lehet, hogy kipróbálom!

    VálaszTörlés
  6. Évi, tettem fel képet a fonalról a blogomba. Ha valami ötleted is támadna vele kapcsolatban, azt nagyon megköszönném!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretném én is megsütni! A férjem imádja a friss kenyeret. Elküldenéd a receptjét? Köszi! :-)

    VálaszTörlés
  8. Barbi! Itt írtam róla:
    http://xszem.blogspot.com/2008/02/alkossunk-kenyeret.html

    VálaszTörlés