8/17/2008

Főzzünk

Az a helyzet, hogy soha nem voltam egy konyhatündér, és már nem is ámítom magam azzal, hogy valaha az leszek - mert egyszerűen nem érzem a késztetést, hogy órákat töltsek tökömtudjaszósszal leöntött töltött meggymag-készítéssel... Ez van.
Ezért a finom, könnyen készíthető, egyszerű ételeket nagyon tudom értékelni. Ehhez hozzájön az is, hogy én nem vagyok nagy húsrajongó, minimum sok köretnek kell lennie hozzá, de a legjobb, ha eleve valami salátaállagú étel kerülhet a tányéromra.

Mindig tetsztetek a tésztasaláták, jól néznek ki, jól hangzanak, de sose jutottam el odáig, hogy legyek annyira bátor és megkóstoljam őket. De ez most meg fog változni. Már nem tudom, hogy a csudába jutottam el Ana blogjáig, de ott találtam egy egészen jónak tűnő tésztasaláta-receptet... És biztos, hogy ki fogom próbálni!

Íme a recept (Ana blogjából másolva):

5 főre
20 dkg penne (megfőzöm, hideg vízbe dobom hűlni)
15 dkg mirelit zöldség, borsó/kukorica/répa/cukkini (megpárolom, hideg vízbe dobom hűlni)
15 dkg reszelt sajt, általában trappista (nagy lyukú reszelőn lereszelve)
negyed fej jégsaláta (vastag csíkokra metélem)
ha a család megrögzött húsevő, akkor még 15 dkg sonka/tarja kockákra vágva

Öntete:
5 dl tejföl
2 dl majonéz
1 ek dijoni mustár (mustár sznob vagyok, de ha te nem, akkor jó lesz másféle)
1 tk só
1 nagy csipet porcukor
1/2 tk őrölt bors
2 nagyobb gerezd fokhagyma szétzúzva/reszelve
2 főtt tojás villával széttörve

Gyakorlatilag az egészet össze kell keverni. Ez nálam abban a sorrendben megy, hogy az öntetet összekutyolom és megkóstolom, hogy kell-e még bele só vagy cukor. Tökéletesre hangolom és akkor beleteszem egyszerre az összes többi hozzávalót és összeforgatom egy lapáttal az egészet. Hűtőben minimum 2 órát kell állnia, de én este szoktam elkészíteni másnap ebédre.
Azzal nagyon el lehet rontani, ha valamit melegen kever bele az ember. Nem tesz jót az állagának.

U.i.: nem tudom, mi lenne velem internet nélkül :) Már másodjára készítettem el phzs rakott babját (azzal a kiegészítéssel, hogy a húsos masszába belefőztem egy fél paradicsomot és paprikát, apró darabokba vágva, és hozzádobtam pár szárított tölcsérgombát), és kinéztem tőle a burgonyagombócos levesét is... Jah, és elkészítettem iancsa joghurtos bögréssütijét, narancslekvárral tölve.
Egy áldás ez a net, ha jól használja az ember.

3 megjegyzés:

  1. Tökéletesen egyetértek minden egyes leírt soroddal:-D
    Viszont a nagylányom imád kotyvasztani már most (10 évesen)... Lehet, hogy Ő lesz "A" konyhatündér???

    VálaszTörlés
  2. Tessék támogatni a kibontakozó szirmokat :) Még az is lehet, hogy pár év, és ő süt-főz a családra :D

    VálaszTörlés