8/05/2010

Rozsdás

Kedves Rozsdás mackót kértem meg, hogy csüccsenjen ide mellém egy rövid riportra. Mire hellyel kínáltam volna, már kényelembe is helyezte magát és kíváncsian forgatta a buksiját, hogy mi van az asztalomon.

Rozsdás: Sok erre a fonal.
Helen: Igen.
Rozsdás: Én inkább aludni szeretek, ahhoz nem sok minden kell, csak a takaróm.
Helen: Még szerencse, hogy van egy angóratakaród.
Rozsdás: Ühüm! És a kedvenc színemből van. Pont olyan, mint ez a gombóc fonal itt mellettem.
Helen: Ez nem véletlen.
Rozsdás: Tudod, fáj a torkom. Kaphatnék egy kis mézes kekszet?
Helen: Persze, persze.
Rozsdás: Hozzá mézes tea is jó lenne, hogy jobban csússzon. Magában karcolná a kedvenc torkom.
Helen: Már hozom is. De tudod, kevesebb fagyit kellene enni.
Rozsdás: Az csak a gyulladásra kell. Meg amúgy is: nem tehetek róla, annyira finom.

Elmélyed a bögre tartalmában, nagy csámcsogás hallatszik.

Felnéz, nagy szemekkel: Van még?
Helen: Persze, de csak akkor, ha én is kérdezhetek.
Rozsdás: Tudod, szívesebben mesélnék a gazdinak... (Újabb csámcsogás, még egy kekszsarok tűnik el a nagyra nőtt pocijában). Elmesélném neki, hogy allergiás vagyok a macskákra, mert játéknak néznek, pedig én nagyon komoly medvebocs vagyok. Meg azt is, hogy az alvás nagyon fontos az egészséghez.
Helen: Várod, hogy együtt lehessetek?
Rozsdás: Ühüm. Nagyon.

Rozsdás betekert torkára mutogat szorgalmasan, megsimizi nagy pocakját, fordul egyet, és gyakorlott mozdulattal magára rántja a takaróját. Már horkol is...

***

Rozsdás finom, puha testét babyalpaka első nyírásából készült fonalból horgoltam, aminek vöröses barnás árnyalata van. Cseppnyi műszál sincs benne. Ahogy a nózijában és végtagjaiban sem: azok pedig 100%-os parmutfonalból készültek.
A fonalakat Olaszországból szereztem be, a pamutot pedig a Barka fonalboltból.
Mivel Rozsdás szereti a nemesen egyszerű dolgokat, és kikérte magának, hogy kiegészítőket aggassak rá, főleg a pocija eltakarása ellen tiltakozott (nyugodtságához képest igencsak) hevesen - ezért a zöld, álompuha takaróján és a torkára tekert sötétzöld mohair sálján kívűl más nem kapott.
A kosaramban viszont szeretett aludni - ezért gazdinak javaslok egy kis méretű kosárka beszerzését...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése