11/11/2008

Ene's Scarf

Erről a kendőről már írtam korábban, mikor elkezdtem.
Tulajdonképpen Ene's Scarf fantázianevű háromszögű kendővel már _legalább_ egy éve szemezek, mert egyszerűen gyönyörű... Van egy szélesebb bordűr a szélén (alja), de maga a sáltest kis levelekből áll. Gondoltam, olyan színt választok hozzá, amivel ki tudom emelni a minta plasztikusságát. Azt hiszem, sikerült eltalálni :) Ráadásul ehhez lehet élénkebb ruhákat felvenni, a mohazöldtől a pinkig mindent elbír :D
Egyébként az egészet 3 mm-eres tűvel kötöttem, néha úgy éreztem, nem lesz soha vége... Meglehetősen vékony tű, ráadásul nincs túl jól a damil a tűhöz illesztve, így nagyon nehezen tudtam rátolni a szemeket a tűre kötés közben. Ez elég komoly probléma volt végig. Viszont nem volt más 3 mm-eresem, így ezzel szenvedtem.

Ha sikerül a kendőről minőségibb fotókat készíteni, fel fogom tenni meskára. Nem tartom meg, mert úgyis tudom: még készül magamnak belőle.

Végezetül egy pillantás a shetland triangle kendőmre :) Ez régebben készült, de igazán nem tudtam kifeszítve szárítani (de most már rájöttem, hogy nem gombostűkkel kell tűzködni, hanem biztostűvel :D így nem ugrik ki a helyéről feszítés közben).


Ő egy borvörös - bordó kendő, szintén háromszögletű, azzal a remek tulajdonsággal, hogy speciális kezdésének köszönhetően nem látszik semmiféle durva beavatkozás a mintába (nem látható a kezdés helye...)
A minta? Mintha egymásba fonódó levelekből állna az egész kendő...

16 megjegyzés:

  1. Mind a 2-ért odavagyok. A lila-bordó-borvörösért a színe miatt, a drapposért a mintája miatt....de nem állok neki, mert eleve elvetélt dolog lenne kendőt kötni..ismerem már magam...nem fejeződne be sosem...pedig kötni tudok, ellentétben a horgolással...ja és ma elővettem a rózsaszín pihe-puha sálamat, amit csináltál...újra hideg van...finom símogató...

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dícséreteket :)
    A drapp valójában szürke :)

    VálaszTörlés
  3. Csak ámulok!! És rettentően irigykedem...:)))
    Szépségesek!!!!!

    Judilla

    VálaszTörlés
  4. Mesések a kendőid! A bordónak valami fantasztikus a színe! Sokáig tart egy ilyet megcsinálni?

    VálaszTörlés
  5. Swarbli: az attól függ, ki milyen gyorsan köt :D Én, ha naponta egy olyan 5 órát kötéssel töltök, akkor megvan 8-9-10 nap alatt...

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépségesek!
    Az Ene-t én is kinéztem, csak nem találtam meg a mintáját.
    Meg még egy csomó mindent kinéztem. :-)

    VálaszTörlés
  7. Mint a villám, egyet gondolsz és már meg is valósítottad. Ez igen, én meg még jópáran csak álmodozunk. Bele is pirul a kötős blogom.
    Milyen összetételű fonalból dolgoztál?

    VálaszTörlés
  8. Itthon általában vegyeshez jutok hozzá, kevert szálúhoz. Ami végülis abból a szempontból jó, hogy nem annyira kényes, mint a tiszta gyapjú :)

    Egyébként annyira nem villám, csak most épp úgy alakúl az életem, hogy tudok időt szakítani a sok kötésre... Hogy ez mennyire jó, az majd elválik :)

    VálaszTörlés
  9. Igazad van a fonalakkal kapcsolatban és szívből kívánom, hogy az elgondolásaid sikeresek legyenek :)!

    VálaszTörlés
  10. Lenyűgözőek! Főleg a shetland.....imádom!

    VálaszTörlés
  11. Ismét csodákat alkottál! Gyönyörűek!!!

    VálaszTörlés
  12. Évi,csodásak lettek a kendők:o), gratulálok! A shetlandhoz hol találhatnék leírást? Vhogy sikerült költözéskor eltüntetnem a megkezdett Kiri kendőmet, de most újra szeretnék kendőt kötni, vhogy jól esne esténként beleburkolózni egybe.:o) Újra nem akarok Kiribe kezdeni, ez a bordó viszont nagyon tetszik. Mennyi fonalat vett fel?
    3as tűvel tényleg nem egy álom ilyen nagy munkát kötni, egy hős vagy! Napi 5óra kötés, max. álmomban:D örülök, ha 1-2óra jut rá néhanapján, nem csoda ha semmivel sem haladok igazán:(
    Nincs kedved egy kendős bejegyzéshez?;O) ahova belinkelnél pár szupi kendőt csak úgy vágyakozásnak;O)biztos van még pár szuper darab a tarsolyodban:o)))én nagyon örülnék neki és szerintem más is

    VálaszTörlés
  13. Timi, az a helyzet, hogy az ingyenes mintákat, ha találtam (jah, és sálakat, stólákat is), azokat mindig megmutattam a blogomon. A többi pedig pénzes, ott csak fotókat tudnék mutatni... :)
    Érdemes egyébként bekerülni http://www.ravelry.com/ - ra, ott mindenféle ötlethez lehet jutni, pl. ilyen témában.

    VálaszTörlés
  14. köszi Évi, már fel is iratkoztam;o)

    VálaszTörlés
  15. Mindkettő csodaszép - nem is tudom, hozzá mernék - e állni?

    VálaszTörlés