11/19/2008

Kössünk lábravalót :)

Hát íme: kötött tatyó leírás :) Használjátok bátran!


Méret: felnőtt lábra tervezve, hossza változtatható.

Hozzávaló:
- kb. 110 m vastag fonal (közepesnél vastagabb, vagy egy vékony és egy vastag szál összefogása is megfelelő lehet)
-5 mm-es tűk
-2 db kötésjelölő

Méretpróba (fontos!): 16 szem = 10 cm lustakötéssel (az egész tutyi lustakötéssel készül)

Kezdéshez szedj fel 24 szemet. A minta leírásában nem írtam bele azt, hogy én a sorok első szemét mindig leemelem, lekötés nélkül... így a széle nem lesz hullámos.

1. sor: sima
2. sor: 10 sima, helyezd el az egyik kötésjelölőt, 4 sima, helyezd el a másik kötésjelölőt, 10 sima (24 szem -->10+4+10)
3. sor: sima az első kötéjelölőig, majd emeld át a kötéjelölőt, és a következő szemet szaporítsd (kösd le simán és fordítottan is, így egy szemből kettőt kapsz), majd köss a másik kötésjelölő előtti szemig, és az utolsó szemet szintén szaporítsd. Emeld át a kötésjelelőt és kösd le simán a maradék szemeket (24 szem -->10+6+10)
Ismételd a 3. sort 4x. Így kapsz 34 szemet -->10+14+10

Távolítsd el a kötésjelölőket és lustakötéssel folytatsd a kötést mindaddig, míg az eddig lekötött rész az anyag megnyújtása nélkül 5 cm-el kevesebb, mint a teljes talpad hossza.

Következő sor: 1 sima, két szemet köss össze, majd folytatsd simakötéssel az utolsó három szemig, ahol újra köss össze két szemet, majd 1 sima.
Következő sor: sima

Ismételd ezt a két sort, míg 6 szem marad a tűn.

Következő sor: 1 sima, két szemet köss össze simán, két szemet köss össze simán, sima
Következő sor: két szemet köss össze simán, majd még egyszer.
Kösd le a maradék szemet.

Befejezés:
A kezdő sort hajtsd félbe és varrd össze (ez lesz a sarka). Én így varrok kötött cuccokat :)
Az orránál keletkezett háromszöget hajtsd fel a felénél és varrd össze az ábra szerint! Én pár szemnyit tovább vartam, mert folyton le akart esni a lábamról :)

Minta: ysolda tulajdona!

4 megjegyzés:

  1. Köszönet a leírásért, biztos sokan fogjuk kipróbálni.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Szeretnék kérdezni valamit.
    Megjött a könyvem (Victorian lace), és nézegetem. És rájöttem, hogy nekem nem úgy állnak a szemek a tűn, mint ahogy a könyv végében a technikáknál. Pl. ha simát kötök, akkor a szem első "lába" nekem hátul van, a könyvben meg elöl. Eddig ezt még sose figyeltem, és minden mintát meg is tudtam kötni (kivéve a múltkori csipkesálat :-)). Szerinted van jelentősége?
    Asszem valamelyik nap itt is beszéltetek erről az egyik bejegyzésnél, mindjárt megkeresem azt is.

    VálaszTörlés
  3. Na igen, szó szerint erről beszéltetek! :-D
    Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Megnéztem a videokat, és rájöttem, hogy a fordítottat nem amirikaiul veszem le. Majd nézd meg ezt a videot...
    http://www.knittinghelp.com/videos/purl-stitch
    (continental method)

    Aztán kipróbáltam ezzel a technikával a csipkekötést... Annyi változás van, hogy ssk-nál és k2tog-nél a visszáján kötött soroknál szebben fekszik a fogyasztás ívéhez, mint az általunk megszokott fordítottal.

    Lehet, hogy fogok kötni csipkét így is, de az a helyzet, hogy nekem ez kicsit macerás és az ujjaim nagyon taicsiznak tőle..

    VálaszTörlés