11/02/2008

Kötésjelölők


A kötésjelölő nagyon fontos dolog :) Főleg, ha izgalmas mintát köt az ember lánya, ami ismétlődik, vagy netán pár helyen erősebbek kell figyelni - pl. kendőnél a közepét szoktam megjelölni, illetve ha a szélminta kicsit kucifántosabb, akkor ott is.
Ezek egy része olyan, hogy bele lehet fűzni a szemekbe, és ott is marad a munka végéig (pl. egy sort akarunk megjelölni). Ilyen a doboz bal oldalán, fent-középen a fehér-kék-piros jelölők: kis műanyag gépkapocsra emlékeztetnek.
A másik fajtát a tűre fűzzük fel, és kötés közben csak átvezetjük (átemeljük) egyik tűről a másikra, óvatosan, vigyázva, hogy ne fűzzük bele a tűt. Hamar rá lehet érezni ennek a technikájára. Ezekből van gyöngyörű szép, gyöngyös, gyurmás, miegyéb verzió, de egy sima karika is megfelel, ami nem lötyög nagyon a tűn (mint az én 3 mm-eres egyenes tűmön, amit mintaként használtam a fotón).

ITT és ITT is van egy leírás, ami alapján ti is készíthettek jelölőt! De akár rendelhetsz is etsy.com-ról! Az árak 0,10 USD-ről indulnak :) Vagy rábeszélitek Bucillát, a tehetséges jelölő-készítőt, hogy készítsen eladásra!


A most kötött Ene's Scarf mintánál három helyen van jelölőm: két szélén és a közepén. Egyébként ez a zöld a kedvencem, olyan szép színe van, és amúgy is kellemes emlékek kötnek hozzá - ajándék volt Bucillától, ő készítette őt (is).

1. Nagy tűre való, műanyag karikával van összekötve. Nem csörög :) - Bucilla gyártmánya!
2-3. sk verzió, nagyon kis béna, anyósnál gyártottam őket egy gémpakocsból, felszerelés nélkül, mert égetően szükségem volt kettőre...
4. az előző zöldhöz hasonlóan, nagyon finoman kidolgozott verzió, vékony tű + csipkemintához :) - Bucilla gyártmánya!
5-7. fekete műanyag karika, kék műanyag gépkapocs, és zuhanyfüggöny-tartó csipesz :)

6 megjegyzés:

  1. Ez itt a reklám helye?:))))) Az általad készítettek is teljesen tökéletesek, és helyesek!

    VálaszTörlés
  2. Tökéletesek? :D Közelébe se érnek a tieidnek!

    Ez volt a mai nap poénja :)))

    VálaszTörlés
  3. A különbség abból fakad, hogy te az otthon fel lelhető anyagokból dolgoztál, én pedig kifejezetten az erre beszerzett alapanyagokból;) szóval volt előnyöm:) Én nem szeretem őket, sima kis karikát használok, vagy gumit, mert zavar a fityergésük:)

    VálaszTörlés
  4. Köszike. A reklám néha fontos NÉLKÜLÖZHETETLEN információkat hordoz, jelen pillanatban számomra. Az jó, hogy házilag is lehet készíteni.
    Üdv mindenkinek

    VálaszTörlés
  5. Én most hallok először ilyesmiről, de tök jó ötlet! Milyen jó, hogy bekukkantottam!:o)

    VálaszTörlés
  6. kotni sem horgolni nem tudok, de nekem nagyon tetszenek! Lehet hogy valamit ki kene talanom hogy en is hasznalhasam oket! :O)

    sajnalom hogy edding nem irtam hozzaszolasokat, de mindegik munkad gyonyuruek - a "swallow tail" kendod csodas!

    es vegre sikerult valaszolnom a kipecezeshez (remelem jol irtam, ha nem ugyis tudod mire gondoltam!)

    VálaszTörlés