4/22/2009

All organic!

Ha már egyszer ma van a Föld napja, ebből az alkalomból elővettem egy nagyon különleges fonalamat... Igaz, csak két gombócom van, és ez nem túl sok... ezért a projekt behatárolt lehet.

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én nagyon szeretem a különleges fonalakat! Nem, nem az ezüstös-aranyos szállal összefont kiadásokra gondolok, hanem az értékes, egyediekre. Ez lehet az anyag, mint pl. bambuszból, kukoricából, pamutból, gyapjúból, angóra nyusziszőrből, merino (bari első nyírása) pihepuhája vagy alpakából készült... Ráadásul a szín is lényeges :) Az alap a barna-bordó-zöld-natúr verziók, és ezek mindenféle árnyalata (ok, neonzöldtől erős nyilalást érzek a homlokom mögött), de az izgalmas színek is lázba hoznak - ezeket nem tudom előre meghatározni. Látni kell :) Ha még ráadásul maga a fonal szála is rettentően izgalmas, akkor az vágyaim netovábbja :)

Ugyanakkor az izgalmas textúra és felület bonyodalmakra is okot ad. Minél több színt és árnyalatot tartalmaz a fonal, annál egyszerűbb mintát kell választani hozzá... Ha túl sok a csipke, akkor a minta is elveszik benne, de a fonal se adja ki igazán a szépségét! Ha ráadásul még a fonal se egyenletes (hiperszuperizgalmas!!!), akkor végképp egyszerű mintát választok.
Nos, az én kis organikus pamutom nemcsak iszonyat izgalmas színű (kékes, türkizes, fehéres... semmi harsányság), de a fonal maga is egyeneleten: néhol egészen vékony, máshol meg bumszli. Nah, itt jön a kreatív elmélkedés: mit is kössünk belőle, hogy elég legyen két gombolyag, visszafogott mintája legyen, mert a fonal a lényeg, és hagyni kell érvényesülni... Valami egyszerűen szép darab készül :) Föld napja alkalmából, igaz, nem ma kezdtem... Többfunkciós lesz, és visszafogott, meg egyszerű, természetes (műanyagot a kötőtűben látott) és nyári darab...

Azt mondtam már, hogy finom, puha a fonal? :)

14 megjegyzés:

  1. Nagyon kíváncsian várom mi születik!

    VálaszTörlés
  2. Természetesen egyszerű... :D ne számíts nagyra! :D

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon szép fonal! Alig várom, mi készül! :)))) Annyira tetszik, hogy micsoda hévvel beszélsz a kötésről! Ez igazi szenvedély! :)))

    VálaszTörlés
  4. Én is izgulok, hogy mi készül itt! Nagyon szép tényleg ez a fonal!

    VálaszTörlés
  5. Szia, Nora vagyok, egy ideje már olvasom a blogodat (Hajnin keresztül találtam rád) És annyira csodállak, hogy miket tudsz művelni a fonallal... esetleg nem vállalsz tanítványokat:) (de tényleg, mert én most szeretnék megtanulni...)
    Annyira hatásosan írtál a fonalról, hogy szinte a kezem között érzem a tapíntását, olyan jó olvasni a "fanatizmusodat".

    VálaszTörlés
  6. Szia Nóra :) Tudod, nagy álmom, hogy kézimunkaboltom legyen, mindenféle fonallal, a világ minden tájáról, színes kavalkádot, ahol le lehet ücsörögni egy jó kávéra, teára (süti nem lenne :D ) és hetente egyszer esténként összeülnénk egy kis tanfolyásra, ahol mindenféle dolgok kerülnének ki a kezeink közül.
    Talán egyszer be is teljesedik...

    VálaszTörlés
  7. :D Néha nem az a legnagyobb kihívás, hogy egy komplikált mintát megköss, hanem az hogy lemondj róla.. :D

    VálaszTörlés
  8. Szuper ez a fonal, nagyon tecc! :-)

    VálaszTörlés
  9. Szívemből szóltál, Éva!:) Annyira tudom, miről beszélsz!;)))) De azt nem, hogy mi készül! És már nincs is oldalam!;DDD
    A fonalkád pedig egy álom.......

    VálaszTörlés
  10. Van 4 (minden bizonnyal már megkezdett) gombolyag hasonló fonalam (különböző színű), amit én is úgy kaptam valamikor. Felhasználni nem igazán tudtam, nem is hiszem, hogy fogom valaha, de kidobni nem volt szívem. Ha valamire fel tudod használni, szívesen elküldöm őket. Sajnos címkéjük nincs, nem tudom, milyen anyagból vannak, de képeket tudok róluk küldeni!

    VálaszTörlés
  11. Mindenféle különlegességegt szívesen befogadok :))

    VálaszTörlés
  12. Tettem fel képeket ebbe az albumba, ha küldhetem őket, akkor kérek szépen valami elérhetőséget
    http://picasaweb.google.hu/sziranszki.krisztina/Fonalak#
    Ha nem tetszenek az sem baj, csak egy ötlet volt részemről :)

    VálaszTörlés
  13. Honnan szerzed a mindenféle gyönyörűbbnél gyönyörűbb fonalaidat? :)
    Ha megnyitod a boltod, szólj, és megyek :D

    VálaszTörlés
  14. Nekem is van ilyen fonalam. Pár éve túrtam. :D Igaz elég kevés. Kb. 2 motring nekem is. :( Így még nem tudom mi lehet majd belőle. Várom, hogy neked mire elég. :D

    VálaszTörlés