4/26/2009

Nyáron tél


Katicánál újra hó van. Hihetetlen, komolyan! Ok, komolyabban belegondolva már nem annyira hihetetlen, de azért rossz, hogy tudom, ő is várja a nyarat. Ez a sál neki készült :) Viszonylag méretes sál - 140*18 cm; egyszerű, mutatós, de nem romantikus csipkemintával :) Már mosva, fixálva, hajtogatva :))
A fonalat már mutattam korábban. Ez egy finom, püspöklila fonal, mohair és gyapjú keveréke. Jóféle, luxusfonal, tudjátok, aminek önmagában is megvan a maga súlya... Nagyon jó volt kötni, szépen mutatja a mintát és remek fogása van! 3,00-4,00-es tűt ajánlott hozzá, én 4-el kötöttem, valahogy a kisebb túl tömény volt, a nagyobban pedig elveszett a minta, túl laza lett. 120 g fonalat evett meg :)
Ugyanebből a fonalból készül egy kesztyű is.

Kénytelen voltam megkötni ezt a mintát :)) Nagyon tetszett egy ehhez hasonló, amit már régóta kinéztem Brooklyntweednél, de nem volt minta. Aztán mikor már volt, akkor már nem tetszett az a sapek, valahogy túl bugyros, túl bő volt. Így kitaláltam egy mintamódosítást, hozzáigazítottam a szemszámokat, és íme: nyárra való, finom kis pamut Mary-Jane :) Ettől aztán nem fog viszketni a bőr, birkát még fotón se látott!
A színe a bal oldali fotóé, a jobb sárgásabbnak mutatja, pedig ez nagyon szép zöld! A fonalat még Andi boltjában vettem egy xszemes tali alkalmával... Jah, régi, szép idők, ugye, lányok?
Fonal: 100% pamut, 3 ill. 4 mm-es tű, majdnem két gombócot evett meg (kb. 190 m)

Egyébként elmélkedtem, hogy egy pár korosztályal öregebbek még tapasztalták a kalapos-sapkás korszakot :) Milyen jó kis trükkös idők voltak azok! A nők gyakran hordtak fejfedőt, ha utcára mentek és bent se vették le, az öltözék szoros része volt. Úgy döntöttem, követem példájukat, ha egy kis szél fúj, vagy ha a hajam nem a legtökéletesebb: MJ-t a fejre, indulhat a séta :)) Netán farmernadrággal, vagy egyenes szabású, hosszú szoknyával, fehér pólóval.. .Ebben nem fogok megizzadni, és olyan kis friss lesz tőle az ember:))

9 megjegyzés:

  1. Tetszik a sál! Mutathattad volna kevésbé szerényen is, megvizsgáltam volna alaposabban...;D
    A sapka is nagyon kedves és az okfejtéssel egyetértek.:) Bár én úgy 25 éve nem hordok már sapkát...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon szép a sál színe, és a minta is mutatós.
    Sapka ügyben nem tudok véleményt mondani, mert Melindához hasonlóan én sem hordok sapkát, csak én már legalább 30 éve.

    VálaszTörlés
  3. Én régen nem hordtam sapkát sosem. Sálat sem. A kesztyűt meg végképp nagy ívben kerültem. Aztán egyre fázósabb lettem, felcsúszott ez+az a fejemre-nyakamba és lett egy kesztyűm is amit imádok (:D)! Az MJ meg tényleg nagyon praktikus viselet. Az én kezelhetetlen tincseim imádják! :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem nagyon tetszik mind a kettő. Ha lehet a mintáját is szeretném?! Légyszíííííí!!!!!!!

    VálaszTörlés
  5. Csodas a sal, mar alig varom hogy itt legyen is eloben is megnezzem. Sajnos nalunk ilyen kor nem ujdonsag a ho, most hetvegere is azt josolnak. Egy jo azert van, annyira tul hideg azert nincs, es igy legalabb sokat tudom majd hasznalni a salat es a kesztyut!

    A sapi is nagyon teteszik, es jol is mutat. de en sem vagyok sapkas :O)

    VálaszTörlés
  6. Milyen jó is ez a sapek ebben a szeles időben! :) A sál színe nagggyon tetszik, biztos maga a sál is szép! Így csak a csücskét látom :(

    :)))

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm :)

    Az a helyzet, hogy sokáig én se voltam sapkás, és nem is álltak jól - aztán rátaláltam erre a fazonra. Egyszerűen hihetetlenül jó :)) Kellett egy nyárra is :D

    Még nem tudom, hogy csinálok meskára is... de ha valaki nagyon szeretne, megkereshet privátban :)

    VálaszTörlés
  8. Sálminta: már korábban is megkötöttem, mintáját feltettem blogra :)

    Sapka: nincs leírásom. Sajtfecnire firkáltam. Gondoltam már rá, hogy időt fektetni, normálisan leírni (többféle méretben, itthon is kapható fonalakkal) pár mintámat - ha esetleg lenne rá érdeklődő :) Elérhetővé tenném, meg lehetne vásárolni őket.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon klassz ez a kalpag! Én is rajongok ezért a fazonért!

    VálaszTörlés